Daar zijn we dan weer

23 mei 2018 - Royan, Frankrijk

De afgelopen dagen op campings overnacht en niet in de gelegenheid iets te schrijven. Nu even in hotel in Royan

19 mei Bayonne - Leon 60 km

Iets na 10 uur kregen we bericht dat de fiets gemaakt was. Gauw opgehaald en vertrokken. Konden nog de hele middag lekker fietsen. Inmiddels wordt het weer met de dag beter en dan is het extra plezierig. De dag eindigde vandaag dan toch echt in Leon op een camping aan het ‘ Lac de Leon’ . Het koelde in de avond sterk af, maar op een terras op de camping hadden ze een warmtekachel dus was nog wel even lekker.

20 mei Leon - Parentis en Born 85 km

Vandaag weer veel door bossen gefietst. Helaas zie je de zee hier niet veel ook al is ie heel dichtbij. Er zit altijd wel een strook bos tussen. Wederom gekampeerd. Geeft nog meer vakantiegevoel dan we al hebben.

21 mei Parentis en Born - Taussat 95 km

Vandaag waren het weer veel bossen en een soort duingebied. Niet te vergelijken met de duinen in Nederland. We kwamen langs een enorm hoog duin (Dune de Pilat, 115 m hoog). Echt onwaarschijnlijk hoog. Wij gaan er nog wel een keer naar toe, maar vandaag niet er op geklommen, want dat hadden we zelf al voldoende gedaan en we moesten nog even. Aangekomen in Taussat ging Hadewiegop pad voor wat te drinken en eventueel te eten, want inmiddels was het 16.00 uur en sinds het middaguur niets meer gegeten. Helaas was het 2e pinksterdag en in het eerste dorp waar ik was geen enkele winkel of restaurant open, maar wel een prachtig gezicht op het Bassin de Arcachon. Heel apart gezicht die boten op het droge. Erg afhankelijk van eb en vloed in de haventjes en in het bassin. Uiteindelijk nog een bakker gevonden en wat te eten gehaald. Had zelfs frisdrank in de koeling dus dat ook nog maar meegenomen. Ja je weet nooit hoe dingen lopen en was dat nog het enige wat je te eten/drinken krijgt. Gelukkig bleek er nog 1 restaurant op loopafstand en daar zijn we naar toe geweest en heerlijk gegrilde vis verorberd. De lucht begon te betrekken en het heeft wat geonweerd en een een klein beetje regen toen we in de tent lagen maar dat viel gelukkig mee. Wat wel een tegenvaller was vandaag dat er weer een spaak van de fiets van Herman gebroken is, zonder enige aanwijsbare reden. Fiets stond zonder bepakking op het gras. Wat te doen.... bij receptie gevraagd maar alles was dicht in plaats ca 4 km verderop. Volgende dag wilde ze wel bellen naar fietsenmaker.

22 mei Taussat - Lacanau 55 km

We konden na een telefoontje gelukkig terecht bij fietsenmaker. Herman weer er naar toe en kwam met leenfiets terug. Om 14 uur zou ie klaar zijn. Alles ingepakt en ik met extra bagage naar Andersons waar de fietsenmaker zat. Herman met de leenfiets en tassen lopend er naar toe. Gelukkig was ie klaar toen we er aan kwamen en het was nog mooi op tijddus lekker fietsen. In het midden van niks na 25 km toch weer spaakbreuk. Gewoon doorfietsen dan maar, maar in volgende plaats konden ze ons niet helpen. Dus maar gewoon weer verder.

23 mei Lacanau - Royan 85 km

Na een mooie dag zonder gedoe met fiets (lees niet nog meer spaakbreuk) en prachtige stranden zonder veel mensen aangekomen bij de veerboot naar Royan. Leuk hoor om zo over te gaan. In Royan besloten een hotel te nemen en toch naar fietsenmaker. Vlakbij hotel was er een en die gaat kijken of iemiets voor ins kan betekenen. Afwachten en anders maar weer nieuw plan bedenken. Tot zover even.

1. Maarten Walda:
    24 mei 2018
    We duimen voor jullie dat het niet meer ‘spaak’ loopt!
    Groetjes M&W
  2. Dieneke:
    24 mei 2018
    Wat een gedoe met die fiets, veel plezier verder groetjes
  3. Cobie Monster Mons:
    24 mei 2018
    Leuk alles te lezen wat jullie zo meemaken. Echt een avontuur. Ik begrijp nu ook het gezegde beter, als iets "spaak" loopt......... Nog een fijne tijd!!!! Groet, Cobie
  4. Rita:
    Wat een gedoe!
    Hoop dat jullie de oplosssing vinden!
  5. Tjeerd:
    24 mei 2018
    Idd mooie stranden! Vorige zomer nog geweest. Succes met fiets. Misschien moet wat op de fiets zit een paar kilootjes lichter. Ik bedoel natuurlijk de tassen 😜
  6. Ton en Hadewieg:
    25 mei 2018
    Vanuit een warm Nederland volgen wij jullie op de voet.
    Wat een monstertocht! Diep respect.
    We genieten van jullie mooie reisverhalen en foto's.
    Nou lieve nicht, zo hou je samen met Herman de familie hoog!
    Jullie zijn kanjers.
    Veel plezier nog, geniet van al het moois onderweg en van elkaar.
    Liefs van je nicht Hadewieg en Ton.
  7. Andre:
    26 mei 2018
    ondanks alles, vergeet niet te genieten he. Het is prachtig dat je zo'n reis kunt maken met z'n tweeën. en voor je het weet is het weer voorbij. Op naar de volgende locatie!