Weer even bijwerken

31 mei 2018 - Étampes, Frankrijk

28 mei Poitiers - Le Bec des Deux Eaux 70 km

Heel iets regen vandaag. Even de regenkleding aan. Maar verder was temperatuur prima. Vandaag hebben we een gite geboekt. Dat is een vakantiehuisje dat ook voor 1 nacht geboekt kon worden. Dus een heel huisje voor ons zelf. Eten gekocht voordat we er waren want er was verder geen winkel of restaurant in de buurt. Erg leuk en het weer prima. Ook nog maar iets gewassen want dat konden we nog droog krijgen voor de volgende dag.

29 mei les Bec des Deux Eaux - Mosnes 80 km

Wederom een mooie dag met redelijk wat klimwerk maar ook, daar kwamen we natuurlijk later achter, een fietspad langs de Loire (lees vlak). We hadden ons dus aardig wat energie kunnen besparen. Maar ja dan hebben we na het laatste klimwerk het eten en drinken weer verdiend. Onderweg werd het steeds donkerder en net aangekomen op de camping een fikse bui en wat onweer, daarna weer prachtig weer en de tent opgezet. Heerlijke plek vlak bij de Loire. Zelfs Nederlands kunnen spreken met een man uit Nederland. Hij en zn vrouw waren net sinds een paar dagen op vakantie. Zij zijn van plan om nog een keer een route naar Santiago de compostella te lopen vanaf Le Puy. Nou petje af hoor. Dat lijkt ons helemaal niets!!  Ook nog twee Engelse heren ontmoet die de route Nantes - Never aan het fietsen waren.

30 mei Mosnes - Beaugency 65 km

Ontbijt op de camping en toen op pad, maar nu over het fietspad langs de Loire. Dit is een tijdje wel leuk maar op een gegeven moment heb je die rivier wel gezien. Voor vandaag een hotel geboekt hotel L ‘Abbaye. Je waande je wel een beetje in een klooster, maar dan wel met hedendaagse gemakken. Erg leuk en weer een heel bijzondere overnachtingsplek. De tent konden we nog even drogen in de tuin want die was nog best nat van de afgelopen nacht. Ook nu uiteindelijk de hele dag prachtig weer met aan het eind van de middag weer regen en wat onweer.

31 mei Beaugency - Etampes 112 km

Vanochtend gestart in de mist. Was ook niet zo gek na al dat water wat was gevallen gisteren. En een hele lichte motregen, maar temperatuur prima. Nog geen exact doel voor vandaag. We zouden wel zien hoe het weer zou worden en hoe de fietsbenen zouden zijn. Het ging allemaal voorspoedig. Tijdens de route kwamen we door  bossen en fietsten  we tussen de graanvelden door. Echt...... zover je kon kijken. We reden zelfs een stukje ‘ graanveldenroute’ . Kun je nagaan. In de loop van de middag begon het wederom te betrekken en uiteindelijk weer onweer en regen. Maar we zaten toen net droog en daarna klaarde het weer op. Besloten door te fietsen naar Etampes. Heel veel km vandaag maar overwegend ‘ platte pannenkoek’ (lees vlak). Aan het eind van de route iets nog klimmen en dalen. Kwamen onderweg nog een Nederlands stel tegen dat aan het fietsen was van Deventer naar Bordeaux. Zo leuk om te horen en mee te maken wat iedereen doet. Temperatuur weer ca 25. Wat later dan normaal op plaats van bestemming, maar een hele goede dag. Nog even kijken hoe we verder gaan morgen. In ieder geval richting Parijs. En......... we gaan er dwars doorheen. Lijkt ons een hele leuke ervaring. Jullie zullen er nog iets over gaan lezen.

1. Dieneke:
    31 mei 2018
    Dan wel onder de Eiffeltoren door he
  2. Maarten Walda:
    1 juni 2018
    Bijna thuis🌤😀
  3. Andre:
    1 juni 2018
    ik ben benieuwd naar de foto's uit Parijs, met Macron en zo. geniet ervan, het is zo weer voorbij.
  4. Anja Stouthart:
    2 juni 2018
    Wat een afstanden leggen jullie af. Als jullie bijna in Parijs zijn, zijn jullie er nog niet helemaal maar hebben toch bijna heel Frankrijk onder jullie pedalen door getrapt. Ik ben benieuwd naar de volgende verhalen. Veel plezier, geen pech meer (is wel genoeg geweest met die springende spaken) en weinig regen gewenst.