De laatste dagen van ons avontuur

8 juni 2018 - Hierden, Nederland

6 juni Brielle - Woerden 85 km

Het schiet al aardig op naar huis. Nog ca 170 km. Vanochtend een Amerikaans stel gesproken. Zij waren gestart in Zürich en via Duitsland en Frankrijk naar Nederland. Ze zullen op 13 juni vertrekken vanaf Schiphol en willen de laatste paar dagen nog wat musea en andere toeristische dingen bekijken in Amsterdam. Zij vonden dat Nederland aan het dichtgroeien was. Wij vonden het jammer dat ze niet het noordelijk deel, oosten van het land en de Veluwe hebben aangedaan, want de randstad is inderdaad minder mooi als je niet van grote steden en veel bebouwing houdt (je hebt natuurlijk ook daar prachtige natuur, maar toch heel anders). Veel steden aan elkaar geplakt lijkt het. Rond 9.30 uur vertrokken. Prachtig weer en eerst richting Rotterdam. Met de pont over naar Maassluis. Een bijzondere ervaring met de fiets door de randstad en voor het enorme havengebied. Via Vlaardingen, Schiedam naar Rotterdam. Hier dwars doorheen. Veel gemakkelijker trouwens dan Parijs, want de fietspaden zijn hier prima en alles wat overzichtelijker. Daarna door het Groene Hart (langs de Rotte, Oude Rijn) via Moerkapelle, Nieuwbrug, Bodegraven naar Woerden. Ook weer een stad met een veste. Wat prachtig is het Groene Hart. Camping Batenstein in Woerden is een soort stadscamping maar ligt rustig en op korte afstand van het centrum. Wel vliegen hier de hele dag de vliegtuigen behoorlijk laag over. Heel apart als je dat niet gewend bent.

7 juni Woerden - Hierden 80 km

Het belooft weer een mooie, warme dag te worden dus perfect voor onze laatste etappe, want het is de bedoeling vandaag thuis te zijn aan het eind van de dag. Heel bijzonder gevoel. Het lijkt nu ineens voorbij te zijn. Wederom een prachtige route . Water, weilanden, bossen. Via de noordkant van Utrecht, Hollandsche Rading, Laage Vuursche, Baarn naar de dijk bij Bunschoten-Spakenburg. Wat is Nederland toch prachtig! Over de dijk langs het stoomgemaal bij Nijkerk en toen ging het snel. Harderwijk.......... gehaald. Eerst op het terras even wat drinken. Inmiddels is de haven geopend en het lag er vol met bootjes. En ook de boulevard is prachtig geworden. En nu auto-vrij. Daarna nog even naar huis....... maar dat is toch een makkie.

In de straat was het ontzettend groen en we waren erg benieuwd naar de tuin. WoW helemaal groen en het leek of het groen ontploft was. Bij binnenkomst stond er een bloemetje van onze directe buren. Heel erg bedankt voor dit welkom Josine en Haluk en  het zorgen voor het huis, post en tuin.