Onze tocht door Nederland......de laatste kilometers

8 juni 2018 - Hierden, Nederland

4 juni Eede - Domburg 50 km

Vandaag is de wereld heel erg klein. En ook fris. Eerst straks naar de fietsenmaker kijken of hij ons vandaag kan helpen. Dus ontbijt met brood en een gebakken ei. Iets waar we ons normaal niet de tijd voor gunnen. En bijzonder omdat ik vandaag jarig ben. Heel anders dan andere jaren maar wel leuk.

We zijn op een leuke camping waar ze alles rondom asperges verkopen, eieren, aardbeien, flesjes sap.

Om 12 uur fiets klaar en konden alles inpakken en zijn alsnog vertrokken want in een middag moeten we toch een eind kunnen komen. Nog wel mistig maar het trok iets open. Wel veel wind (kracht 4 uit het noorden). Richting Breskens om daar met de boot over te gaan naar Vlissingen. Daarna LF 1 volgen. Dit is een fietsroute langs de Noordzee. In Nederland heb je veel lange afstandsroutes. Het laatste stuk naar Domburg een hele pittige wind tegen. Op een dijk met geen enkele onderbreking door struiken, bomen....... blij dat we er waren. Camping Hof van Domburg met eigen sanitair. Wel heel fijn een eigen gedoetje.... even alle apparatuur opladen, want dat is op een camping niet altijd mogelijk. In de avond naar het strand om in een strandpaviljoen wat te eten.... heerlijk uitkijkend over de de zee. Helaas geen mooie ondergaande zon, want het waait, zwaar bewolkt en het is eigenlijk best fris en het voelt herfstachtig.

5 juni Domburg - Brielle 80 km

Vandaag stond wederom in het teken van veel tegenwind met kracht 3/4. We gaan vandaag over de Zeeuwse eilanden. Neeltje Jans prachtig om over heen te gaan. Het water komt met enorm veel kracht door de dam. Echt indrukwekkend. We hadden het idee dat we met een wedstrijd “tegen de wind in fietsen” bezig waren, want zoiets doen ze toch daar ook ergens volgens mij op een gewone fiets. Toen over Schouwen-Duiveland. Daarna over de Brouwersdam met aansluitend Goeree-Overflakkee en de Haringvlietdam die de aansluiting geeft op Voorne-Putten. Toen door naar Brielle. Ook een oude stad met veste.