Richting Parijs en verder .......

4 juni 2018 - Eede, Nederland

1 juni Etampes - Fontenay aux Rosés (Parijs) 60 km

Vandaag richting Parijs. Het weer is bewolkt maar het is droog. We kunnen een heel stuk op een fietspad door de voorsteden van Parijs. Vandaag ook wat korte pittige klimmetjes. Naar het hotel waar de fietsen in de kelder konden bij de voorraad schoonmaakspullen en de was. Daarna naar de kamer op de 5e verdieping met uitzicht richting Parijs. Helaas konden we de Eiffeltoren nog niet ontdekken.

Even richting het centrum van deze voorstad gelopen en wat drinken. Kijken of we morgen met de trein vanaf Parijs of andere plaats ergens naar toe kunnen. Gekeken op de site van de Franse spoorwegen.......... en je zult het niet geloven. Op 2 en 3 juni een algemene staking (met een ernstig verstoorde dienstregeling). Hmmmm .... beetje jammer, maar Herman had inmiddels een busverbinding gevonden. Het is met FlixBus en zij vervoeren ook fietsen. Hier een rit geboekt voor 2 personen met fiets en bagage van Parijs naar Gent. Die bagage gaf nog wat gedoe want eigenlijk hadden we teveel wat mee mocht, maar je kon bijboeken (ja wel 1 tas) maar toen ook nog teveel. Nog telefonisch contact gehad met iemand van FlixBus, maar daar schoten we ook niets mee op. Dus gewoon geboekt en hopen dat we mee kunnen. Ook nog het vermelden waard dat we ineens weer een bekend geluid hoorden....... jullie raden het misschien ook al...... spaak! Gewoon maar door en zien of we voorbij een fietsenmaker komen.

2 juni Fontenay aux Rosés - Parijs Bercy station 25 km

Hele leuke ervaring om met de fiets door Parijs te gaan. Ze hebben er een heel stuk nog een goed fietspad, maar als je echt in de stad komt moet je wel goed opletten. De infrastructuur is in Nederland een heel stuk beter en duidelijker. Eerst richting de Eiffeltoren, want dat moet echt wel even. Helaas konden we er niet onder staan, want ze  zijn daar met werkzaamheden bezig. Daarna langs de Seine richting het station. Uiteindelijk het busstation gevonden. Was een overdekt station dat vlakbij een park zat. Eigenlijk nauwelijks herkenbaar als station. Toen we binnen kwamen schrokken we van de enorme hoeveelheid bussen die er konden staan. Ze hadden ca 80 perrons. Alle bagage zoveel mogelijk bij elkaar proppen om zo min mogelijk tassen te hebben en afwachten. Gelukkig was de bus vroeg en konden we in alle rust de fietsen achterop zetten samen met de chauffeur. We konden bij hem ook de extra bagage nog regelen........ dus we kunnen mee. Joepie 🤗. Daarna de hele middag in de bus. Aankomst in Gent om 18.00 uur. Hotel was heel dicht bij station. Wederom een appartement. Daarna Gent in. Heel apart om ineens weer Nederlands te kunnen spreken.

3 juni Gent- Eede (Zeeland) 40 km

Prachtig weer en fantastische fietspaden. Nadeel dat het zondag was en goed weer dat er veel fietsers op pad waren. Veel mensen gewoon voor hun korte fietstocht, maar ook grote groepen wielrenners die met een enorme snelheid je tegemoet kwamen of wilden inhalen. En dat op een niet al te breed fietspad. Eigenlijk helemaal niet grappig en ook niet geheel ongevaarlijk naar ons idee. Net voor de grens met Nederland helaas een spaak, maar gelukkig was er inEede, dus net in Nederland een fietsenmaker en een camping. Fietsenmaker was natuurlijk dicht want het was zondag, maar heb gebeld en konden de volgende dag terecht. We hadden al afgesproken dat we vrienden zouden treffen die dag die in Terneuzen wonen. Die kwamen in de middag naar ons toe en hebben samen wat gedronken en gegeten en mijn verjaardag alvast gevierd. Het was heel erg gezellig! Nog bedankt! 😍

1. Ton en Hadewieg:
    4 juni 2018
    Parijs op de fiets, wat een belevenis!
    Nu weer op Nederlandse bodem. Goede fietspaden, geen heuvels en gewoon weer wijn van Albert Heijn.
    Veel plezier nog met de laatste kilometers.
    Lieve groet, Hadewieg en Ton
  2. Maarten Walda:
    Top! Bijna thuis.....
  3. Marjanne:
    4 juni 2018
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een fijne reis naar Hierden.
    Het eind is in zicht. Geniet er maar lekker van.
  4. Jos:
    4 juni 2018
    Lijkt mij echt geweldig wat jullie allemaal doen en meemaken
  5. Rita:
    Hallo Kaaskoppen
    gisteren nog langs jullie huis gereden!
    Jullie zien er goed uit.
    Veel plezier met het laatste stukje.
  6. Annika en Agnes:
    4 juni 2018
    Alweer in Nederland... dat gaat vlot! Jammer van de spaak-problemen maar zo te lezen hebben jullie genoten!
    @Hadewieg: gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een fijne dag van.
  7. Anja van der Zee:
    4 juni 2018
    Hadewieg: Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Deze verjaardag zal voor altijd in je geheugen gegrift zijn. Het laatste eindje door Nederland, geen bergen enz. alleen misschien valsplat!
    Een voorspoedige reis naar Hierden!
  8. Windy:
    4 juni 2018
    Gefeliciteerd Hadewieg! Succes met de laatste loodjes.
  9. Wilma Verlinden:
    4 juni 2018
    Wow alweer terug in Nederland; nog even en jullie staan alweer op de Veluwe!
    Knap hoor! ☺
  10. Xandra Stenekes:
    4 juni 2018
    Gefeliciteerd Hadewieg , dikke knuffel en kus......geniet nog even tot snel !! En Herman natuurlijk ook gefeliciteerd !!
  11. Inez:
    4 juni 2018
    Was super gezellig gisteren, lekker bijgekletst met eten en wijn. Hou van jullie en wens jullie een veilige thuiskomt deze week. Liefs en dikke kus van ons.
  12. Ellen:
    5 juni 2018
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag!
  13. Anja Stouthart:
    6 juni 2018
    Bijzonder hoor op de fiets door Parijs. Felicitaties voor je verjaardag en geniet nog even lekker van je laatste vakantiedagen.
  14. Margriet:
    6 juni 2018
    Hadewieg, alsnog gefeliciteerd met je verjaardag. Weer heelhuids terug in ons vlakke landje na zoveel kilometers en avonturen. Nog een mooie toer naar Hierden, Enjoy en tot ziens.