De eerste dagen in Spanje

1 mei 2018 - Monesterio, Spanje

Goede start al in het vliegtuig. Naast ons op 17C een vriendelijke jongeman die voor het werk naar Sevilla onderweg was. Had een auto en bood aan ons naar het hotel te brengen. Super en scheelde een hoop geregel op het vliegveld.

Mooi hotel midden in het centrum van de stad en daarna eten. Toen was het inmiddels 21.00 uur.  Om 22.22 uur een verrassing dat ineens de klokken van de cathedraal even helemaal los gingen (zie video).

De volgende dag Sevilla te voet ontdekt. Prachtige stad met heel veel mooie gebouwen en pleinen. Ook een bezoek gebracht aan de Fuente Plaza de Espana. Prachtig gebouw met mooie mozaïeken en zelfs een militair museum. Moesten we toch even bekijken. Er werd daar ook veel muziek gemaakt. Panfluit om kippenvel van de krijgen en een jongeman met een gesloten klankschaal waar geldige muziek uit kwam en natuurlijk ook flamengo danseressen. Prachtig en indrukwekkend.

Het spaans is best moeilijk maar met handen en voeten en een vriendelijk gebaar kom je ver. We hebben tapas gegeten en nog vele andere dingen maar tot nu toe geen klagen.

30 april: De eerste fietsdag ging van Sevilla naar Almadén den la Plata. Een hele pittige tocht van ca 75 km. Het was jasje aan en jasje uit weer vandaag en zelfs nog nat geworden. Mooie route met de natuur op zijn best met de lentebloemen in de weilanden en mooie vergezichten. Regelmatig pittig klimmen met ca 7% hellingen. Herman kan dit prima maar ik ben er niet zo goed in. Dus af en toe de fiets naar boven duwen en genieten van het uitzicht (goed excuus toch?). Het venijn zat m echt in de staart. Denk je heerlijk door een natuurpark te fietsen waar ook de camino de Santiago door gaat. Nog ca 12 km te fietsen dus wij denken appeltje eitje, maar niet was minder waar. Reden richting een berg en wij nog denken er links of rechts er omheen te kunnen, maar helaas we moesten er recht overheen. Dus de fietsen de berg opsjouwen met z’n 2en per fiets. Stijging ca 25% en heel veel stenen. Maar goed ..... na heel veel zwaar werk toch op de top. Toen nog afdalen naar Almadén de la Plata en konden we douchen en heerlijk wat drinken en eten.

1 mei: dag 2 fietsen van Almadén de Plata naar Monesterio. Even een wat rustige dag met slechts 45 km. Maar ook nu werd het toch weer een pittige dag. De route begon heel mooi door een rustig gebied met mooie uitzichten. Veel afdalen (brrr heel fris vanochtend). Maar niet getreurd want even later flink klimmen en behoorlijk zweten. Zo ging het eigenlijk de hele dag. Nog even dreiging van onweersbui maar die ging langs de andere kant van de berg.de laatste 10 km klimmen en tegenwind. Maar wel de Ibericovarkens gezien en prachtige natuur.

Tot de volgende keer

1. Maarten Walda:
    1 mei 2018
    Goede start zo te lezen! hier in Nederland koud, nat en een harde wind. Naar verwachting wordt het de rest van de week beter.
    Groetjes,
    Maarten en Wahyuni
  2. Aad Kompagne:
    1 mei 2018
    Goed begonnen! Die melkflessen van Herman kunnen nog wel een beetje zon verdragen! 🌞😎. Goed vervolg van jullie avontuur!
  3. Windy:
    1 mei 2018
    Het ziet er prachtig uit. geniet er van!
  4. Frans en Monique Dekker:
    1 mei 2018
    Superleuk om jullie te volgen zo! Best een beetje jaloers op jullie. Mooie onderneming saampjes.
  5. Dieneke:
    1 mei 2018
    goed eten daar houden we van
  6. Andre:
    1 mei 2018
    De kop is eraf! Pittige tocht, maar zeker een mooie ervaring.
    Geniet ervan en op naar het volgende traject!
  7. Tjeerd:
    1 mei 2018
    Lekker opgewarmt! Bergje op bergje af. Goed voor de bovenbenen 😁 Succes!
  8. Rita:
    1 mei 2018
    Al heel wat fietsers zien zwoegen op die bergen in Spanje. Aan het eind van de vakantie, fiets je Herman eruit.
    Staat er bij jullie ook een stevige wind?
    Geniet ervan of je nu 10 km of 100 km fietst!!
  9. Michael Smits:
    3 mei 2018
    Mooi op weg, geniet er van!
  10. Cobie Monster:
    6 mei 2018
    Goed bezig! Avontuurlijk hoor!
  11. Jan & Ingrid Entjes:
    7 mei 2018
    Hallo Herman & Hadewieg, goed om te lezen dat het goed gaat, mooi begin met typische Spaanse invloeden. Flamenco, muziek en tapas. Uiteraard ook genieten van het landschap. Succes en veel fietsplezier de komende dagen.