vervolg van onze fietstocht

4 mei Merida - Miajadas; 60 km

5 mei Miajadas - Guadalupe; 100 km

6 mei Guadalupe - Campillo de la Jara; 50 km

7mei Campillo de la Jara - Talavera de la Reina; 70 km

Nabijna een week niets van ons gehoord te hebben even een update. Wij hadden de afgelopen dagen traag of geen internet of even de puf niet meer. Tot nu toe is Spanje nog steeds een verrassend land zowel qua mensen, natuur en weer. En wel in positieve zin. Ook heel bijzonder is hoe wij toch telkens weer overnachtingsplekken konden vinden. Hierin ook heel veel diversiteit in hotels, hostels en zo. Kamperen hebben we nog niet gedaan. Deels er bijna geen campings zijn en we het nog niet nodig vonden wild te kamperen. Alhoewel we vandaag op 7 mei toch hele mooie plekken hebben gezien waar dat heel goed zou kunnen.Nu dan even een samenvatting van de afgelopen dagen. Verrassend, pittig, fris in de ochtenden, lekker warm de rest van de dag, toch nog wel wat tegenwind maar veel minder inmiddels, klimmen, dalen, leuke en soms bijzondere mensen ontmoet. En natuurlijk niet te vergeten de prachtige natuur die naar ons idee nu toch echt heel mooi is. Prima jaargetijde. Enorme verschillen van ruig naar liefelijk, van steil naar glooiend. Heel veel vogels, zelfs een hert op de weg tijdens een beklimming, slang gezien, gieren wederom kunnen zien en poging tot foto gedaan. Kortom wij genieten!!!  Wat we de afgelopen dagen ook veel hebben zijn olijfboomgaarden die gecombineerd zijn met druivenplanten. Heel apart maar wel praktisch denken wij. Twee goede dingen in wording. In Merida nog een kleine voorstelling van flamengodansen gezien waar we toevallig voorbij liepen. Onder weg de volgende dag kwamen we een dorp binnengereden en dit was enorm uitgestorven. Dit kon met het tijdstip van doen hebben maar ook zag het er wat grauw en echt doods uit. Maar...... ineens hoorden we muziek en kermisgeluiden. Heel de straat afgesloten en een enorm feest was hier gaande. Heel het dorp was hier volgens ons te vinden. We werden zelfs uitgenodigd om te komen meedoen en wat te drinken, maar dit hebben we toch maar afgeslagen want we moesten nog een eindje. Met een biertje of wijn wil het fietsen ook wat minder dachten we. (Iets fris had natuurlijk ook gekund, maar je komt gewoon niet meer weg). We kwamen zelfs in de Tomatenstad van Europa. Het enige dat we er van gezien hebben was een grote tomaat op een hele hoge paal en een grote tomatenfabriek en verder was er niet veel te beleven. Ook langs een stukje van Natuurpark Cornalvo gereden. Hele mooie koeien in een enorm veld van paarse bloemen. Ze hadden ze klaarblijkelijk nog niet gegeten want anders waren het zeker Milka koeien geworden.  We hebben zelfs nog een geboren Spanjaard ontmoet die heel veel jaren in Enschede had gewoond. Leuk gesprek mee gevoerd. Apart hoor een Spanjaard met een Twents accent. Ook een Jabrier ontmoet. Een hele vriendelijke Spaanse man die heel goed Engels sprak en nog een overnachtingsplek voor ons heeft gebeld of er nog plek was. Bijzondere momenten zijn dat. Wat ook heel apart is om als vrouw mee te maken is dat als je de ochtend uit een hotel verrekt of ergens op de dag in een café dat er overwegend oude mannen zitten en een enkele vrouw. Je bent wel een bezienswaardigheid als je zo met elkaar ergens binnenkomt met helm en fietskleding. Vandaag weer overwegend een via verde gereden prachtig was het en vooral heel erg gemakkelijk. Via verdes zijn fietspaden die vroeger spoorlijnen zijn geweest. Scheelt een hoop energie. Vanaf morgen wordt het pittiger met veel klimmen, maar dat zal ook wel weer goedkomen.

1. Aad Kompagne:
    7 mei 2018
    Veel plezier nog!! Hoe is het weer daar nu?
  2. Maarten Walda:
    Mooi verhaal weer! Prachtig avontuur. Groetjes uit Dronten
  3. Josine:
    7 mei 2018
    Ohh klinkt goed allemaal! Lekker genieten!
  4. Chantal:
    7 mei 2018
    Leuk om te lezen! Wat een avontuur zeg!
  5. Anja Stouthart:
    7 mei 2018
    Leuk om jullie belevenissen te lezen 😊
    Succes met klimmen en vooral veel plezier 🚵
  6. Xandra Stenekes:
    7 mei 2018
    Klinkt allemaal heel erg leuk en zo knap van jullie al zoveel kilometers !!
    Heel veel plezier lekker genieten !!
  7. Jos:
    8 mei 2018
    Goed om te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben.
    Gelukkig is het hier ook mooi weer veel succes verder met jullie fantastische reis
  8. JW:
    8 mei 2018
    Leuk om jullie belevenissen zo te kunnen volgen. Have fun!
  9. Dieneke:
    leuk zo, fijne dag
  10. Bente:
    8 mei 2018
    Bijzondere ervaringen die voor altijd in het geheugen zullen blijven :-)
    Leuk om jullie verhaal te volgen!
  11. Rita:
    8 mei 2018
    Zo te lezen,genieten jullie van de trip!
    Spanje is prachtig!!
  12. Margriet:
    9 mei 2018
    Wat een mooie reis door onbekende delen van Spanje. En wat een leuke ontmoetingen. Geniet er maar lekker van en veel plezier.
  13. Wilma Verlinden:
    9 mei 2018
    Leuk om jullie zo te volgen, jullie hebben al een aantal kilometertjes in de benen.
    Ga zo door, maar vooral ook lekker genieten!
  14. Ellie:
    10 mei 2018
    Geweldige belevenissen onderweg van de natuur en de bijzondere mooie mensen. Geniet ervan samen.
    Jullie zijn kanjers!