12 mei: Segovia - Coca

13 mei 2018 - Zafra, Spanje

Afstand: 60 km

Weer: fris ca 15 graden en een forse noordwestelijke wind.

Vandaag was het een hele koude dag. De hele rit wind tegen gehad en met gebrek aan zon was het best koud. Met een heel open landschap was het bijna Nederlands te noemen. Ook hier is het weer in de war. Normaalgesproken is het ca 22 graden  in deze tijd van het jaar.

Onderweg kwamen we nog een Nederlands stel tegen. Een stukje met hen opgefietst, maar het leek voor hen wel een soort prestatietocht. Ze fietsen van Lissabon via Pau (Frankrijk) naar Bordeaux. Vanaf daar weer met vliegtuig naar Nederland.

Doorgereden met z’n tweeen want op een gegeven moment is het wel klaar met zaken uitwisselen met anderen.

De lunch in een bar genuttigd samen met wat koffie en tonic. Konden kiezen uit allerlei kleine hapjes. Echt heel goed concept hier in Spanje. Wat ook heel apart is dat ze hier alles maar op de grond gooien aan servetten en stokjes.

Daarna door naar Coca. Leuke casa dat heel rustig gelegen was midden in het dorp. In de avond eten. We dachten een entrecote en een kotelet van kalf te eten. Nu was het  voorgerecht een schaal met gegrilde groenten (aubergine, asperges, courgette, uien). Daarna kwam het vlees, maar dit waren enorme lappen. Dacht bij mezelf ...... niet te doen, maar buiten de vetranden was het vlees heerlijk mals en goed gegrild. Samen met een glaasje wijn best weg te krijgen.

1. Xandra Stenekes:
    13 mei 2018
    Hoop dat jullie wat beter weer krijgen !! Leuk om jullie zo te volgen !! Groetjes.
  2. Tjeerd:
    13 mei 2018
    Wat een leven 😄 Geniet ervan!!!
  3. Rita:
    14 mei 2018
    meestal als het in Nederland warm is, valt het in Spanje tegen.
    Maar dan ben je ons klimaat straks niet helemaal vergeten.

Heel leuk jullie verhalen!!
    Enne geeeeen borden op de grond gooien......