18 mei: Biarritz - Leon

18 mei 2018 - Bayonne, Frankrijk

Afstand: eigenlijk ca 70 km maar het zijn er 15 geworden.

Na een leuke start vanochtend in Biarritz richting Leon. Helaas kregen we wij Bayonne, na 15 km, pech met de fiets van Herman. Geknapte spaken en eerst maar eens een plan maken, want zelf herstellen is hierbij eigenlijk geen optie. Ook nu weer kwamen ons mensen helpen: eerst een oude baas op een racefiets die vertelde waar de fietsenmaker zat. We stonden net paar km buiten Bayonne bij een rotonde. Alles van de fiets van Herman gehaald. Toen kwamen er van tegengestelde richting twee Duitsers die vroegen of ze konden helpen.  Ze vroege of ze de bagage van Herman mee konden nemen naar de fietsenmaker, maar al met al werd dat voor ons  allemaal teveel gewicht. Ws is dit ook de reden dat de spaken geknapt zijn (uiteindelijk). Dus ze zijn weer doorgereden. Daarna ben ik op de plek gebleven waar we gestrand waren en Herman naar de fietsenmaker. Reparatie was nog niet heel gemakkelijk te regelen. Ze waren allemaal (hij is bij een aantal geweest) erg druk en tja ..... toch de fiets achter gelaten en met de taxi naar mij gekomen. Hopelijk morgen klaar.........

Ondertussen was ik geïnstalleerd in een bar/restaurant met de hulp van een Franse dame op een fiets. Ik zat er natuurlijk helemaal in mn eentje bij die rotonde en ze vroeg of ze kon helpen. Even gezellig gekletst, want zij en haar man hadden ook al diverse fietstochten gemaakt. Vroeg ook nog hoe het was in Nederland te fietsen en te kamperen. Ik heb ons landje aanbevolen. Ze heeft me geholpen alle spullen naar de bar/restaurant te brengen. Vroeg of ze nog iets moest regelen voor te eten of te drinken, maar ze waren gewoon open dus dat lukte mij zelf ook prima. Heb haar hartelijk bedankt en toen ging ze weer.

Het hotel in Leon afgezegd, en waar ik wat zat de drinken tijdens het wachten bleek ook een hotel te zijn. Dus maar hier gebleven. Nu afwachten of het lukt dat de fiets klaar is, maar als het tegen zit kan het zo dinsdag worden. Nou ja...... we zien het wel.

Vandaag verder Bayonne bekeken en dit was eigenlijk ook weer een hele mooie stad.

Jullie zijn weer helemaal bij....... wordt vervolgd..

1. Tjeerd:
    19 mei 2018
    Herman moet maar wat meer fietsen en wat minder eten. De fiets kan het gewicht niet meer aan ;-)
  2. Maarten Walda:
    Balen, hopelijk snel weer gerepareerd! 🚴🏻‍♂️🚴🏻‍♀️
  3. Elsbeth:
    19 mei 2018
    Helaas horen dit soort tegenslagen er ook bij. Mooi om te zien hoe wild vreemden je willen helpen, toch? Jullie hebben ineens ook een rustig Pinksterweekend als de fiets pas dinsdag klaar is.
    Hopelijk eerder weer op de fiets! Succes en veel plezier verder.
  4. Andre:
    19 mei 2018
    Nou balen zeg, maar het zal wel weer goed komen. En ja Tjeerd heeft wel gelijk, meer fietsen - minder eten...de blauwe hap groep wacht wel.
  5. Anja Stouthart:
    Wat een bijzondere belevenissen allemaal.....en wat schrijf je het 'gezellig' op. Echt leuk om te lezen. Hopelijk is de fiets snel gemaakt en kunnen jullie zonder ingewikkelde tegenslagen weer vrolijk verder. Heb het leuk met elkaar.
  6. Haluk:
    20 mei 2018
    Veel plezierrrr!!!👋👋👋
  7. Rita:
    22 mei 2018
    Dit soort pech dingen hoort erbij, anders zou het maar saai worden.
    Hoop dat jullie snel weer verder kunnen?